محصولات غذایی فراسودمند

محصولات غذایی فراارگانیک یا فراسودمند معجزه گر

محصولات غذایی فراسودمند

محصولات غذایی فراارگانیک یا فراسودمند معجزه گر

آخرین مطالب

مضرات آب گازدار

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۲، ۰۳:۱۲ ق.ظ

مضرات آب گاز دار

 

آب گاز دار نوعی آب است که دارای کربن دی اکسید حل شده در آن است. این آب ممکن است برای برخی از افراد خوشمزه و تنوع بخش باشد، اما برای سلامتی بدن هم مزایا و هم معایبی دارد. برخی از مضرات آب گاز دار عبارتند از:

 

می تواند باعث فرسایش دندان ها شود. آب گاز دار اسیدی تر از آب معمولی است و می تواند باعث حل شدن مینای دندان و افزایش خطر پوسیدگی دندان شود.

 

می تواند باعث تشنگی بیشتر شود. آب گاز دار ممکن است باعث ایجاد تحریک در گلو و مخاط دهان شود و احساس خشکی و تشنگی را تقویت کند.

 

می تواند باعث افزایش وزن شود. آب گاز دار خودش حاوی قند و کالری نیست، اما برخی از آب های گاز دار شیرین شده و طعم دار حاوی مقادیر زیادی از قند و شربت ذرت هستند که می توانند باعث اضافه وزن، دیابت، بیماری قلبی و کبد چرب شوند.

 

می تواند باعث اختلال در تعادل اسیدی بدن شود. آب گاز دار دارای اسید کربنیک است که می تواند باعث کاهش pH خون و افزایش اسیدیته بدن شود. این موضوع می تواند باعث کاهش سلامتی استخوان ها، کلیه ها، روده ها و پوست شود.

 

بنابراین، مصرف متعادل و محدود آب گاز دار می تواند برای بدن مضر نباشد، اما باید از آب های گاز دار شیرین شده و طعم دار خودداری کرد و همچنین به میزان کافی آب معمولی نیز مصرف کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی