محصولات غذایی فراسودمند

محصولات غذایی فراارگانیک یا فراسودمند معجزه گر

محصولات غذایی فراسودمند

محصولات غذایی فراارگانیک یا فراسودمند معجزه گر

آخرین مطالب

تاثیر گرده چهار مغز در بارداری

جمعه, ۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳ ق.ظ

تاثیر گرده چهار مغز در بارداری

گرده چهار مغز یا گرده چهار مغزی یک مکمل غذایی است که از ترکیب چهار نوع مغز (گردو، بادام، پسته و فندق) تهیه می‌شود . این محصول مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد، اما آیا برای مادران باردار هم مناسب است؟

به طور کلی، مصرف مغزها در دوران بارداری می‌تواند برای رشد و تکامل جنین مفید باشد.

اما مصرف بی‌رویه و بیش از حد گرده چهار مغز هم ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. برخی از این عوارض عبارتند از:

افزایش وزن: گرده چهار مغز حاوی کالری زیادی است و ممکن است باعث افزایش وزن غیرطبیعی در دوران بارداری شود. این مسئله می‌تواند خطراتی مثل دیابت بارداری، فشار خون بالا، زایمان زودرس و زایمان سزارین را افزایش دهد.

آلرژی: برخی از مادران باردار ممکن است به یک یا چند نوع مغز یا عسل حساسیت داشته باشند. در این صورت، مصرف گرده چهار مغز می‌تواند باعث بروز علائمی مثل خارش، آب دهان زیاد، سرفه، تنگی نفس، اسهال و کهیر شود.

سمیت: برخی از مغزها مثل بادام و گردو ممکن است مقدار کمی سیانید داشته باشند که در صورت مصرف زیاد می‌تواند سمی برای بدن باشد. علائم سمیت سیانید شامل سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه، ضعف، تشنج و کما هستند.

بنابراین، مصرف گرده چهار مغز در دوران بارداری باید با احتیاط و با مشورت پزشک انجام شود. بهتر است مادران باردار از مصرف بیش از ۲۰ تا ۳۰ گرم گرده چهار مغز در روز خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه عارضه به پزشک خود مراجعه کنند.

  • الهام حرراجی

بارداری

چهار مغز

گرده چهار مغز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی